143916
Sef Centru National pentru Protectia Meteorologica a Navigatiei Aeriene
Detalii Rubinian
Apartenența
Grupa majora 1 - Membri ai corpului legislativ, ai executivului, inalti conducatori ai administratiei publice, conducatori si functionari superiori
Subgrupa majora 14 - Conducatori de unitati din industria hoteliera, comert si alte servicii
Grupa minora 143 - Conducatori ai altor tipuri de unitati de servicii
Grupa de baza 1439 - Conducatori ai altor tipuri de unitati de servicii neclasificati in grupele de baza anterioare
Aceasta grupa de baza se refera la conducatorii ce planifica, conduc si coordoneaza furnizarea de servicii si care nu sunt clasificati in subgrupa majora 13 - Conducatori de unitati din industrie si servicii sau in alta parte in subgrupa majora 14 - Conducatori de unitati din industria hoteliera, comert si alte servicii. De exemplu, managerii de agentii de turism, centre de conferinte, centre de contact si centre comerciale sunt clasificati aici.
| Importanța |
|
|
96
|
Utilizarea calculatoarelor
Utilizarea calculatoarelor sau sistemelor computerizate (inclusiv hardware şi software) pentru a programa, scrie programe, a pune la punct funcţii, a introduce date sau procesa informaţii. |
|
96
|
Obţinerea informaţiilor
Observarea, recepţionarea şi obţinerea din surse diverse a informaţiilor necesare. |
|
95
|
Utilizarea calculatoarelor
Utilizarea calculatoarelor sau sistemelor computerizate (inclusiv hardware şi software) pentru a programa, scrie programe, a pune la punct funcţii, a introduce date sau procesa informaţii. |
|
94
|
Analizarea datelor sau informaţiilor
Identificarea principiilor, raţiunilor şi realităţilor informaţiei prin scindarea datelor sau informaţiilor în părţi separate. |
41 activități în total - vezi Ghidul Complet pentru Fișa Postului
Detalii complete în toate modelele Rubinian de fișa postului
| Importanța |
|
|
98
|
Comunicare prin e-mail
Cât de mult foloseşte angajatul poşta electronică pentru a realiza activităţile şi sarcinile postului? |
|
90
|
Comunicare faţă în faţă
Cât de des angajatul trebuie să poarte discuţii faţă în faţă cu persoane sau echipe pentru a realiza activităţile şi sarcinile postului? |
|
85
|
Şederea
Cât de mult necesită acest post şederea? |
|
84
|
Mediu interior, controlat
Cât de frecvent i se cere angajatului să lucreze într-un mediu interior, controlat? |
55 contexte ale muncii în total - vezi Ghidul Complet pentru Fișa Postului
Detalii complete în toate modelele Rubinian de fișa postului
| Importanța |
|
|
81
|
Expresivitatea verbală
Abilitatea de a comunica informaţiile şi ideile prin viu grai astfel încât ceilalţi să înţeleagă |
|
78
|
Înțelegerea verbală
Abilitatea de a asculta și de a înțelege informațiile și ideile prezentate prin viu grai |
|
78
|
Înţelegerea textele scrise
Abilitatea de a citi şi de a înţelege informaţiile şi ideile prezentate în scris |
|
78
|
Analiza inductivă
Abilitatea de a combina informaţii diverse pentru a formula reguli generale şi concluzii (inclusiv descoperirea relaţiilor dintre elemente aparent disparate). |
52 abilități în total - vezi Ghidul Complet pentru Fișa Postului
Detalii complete în toate modelele Rubinian de fișa postului
| Importanța |
|
|
78
|
Înţelegerea textelor citite
Înţelegerea propoziţiilor şi paragrafelor scrise în documentele ce ţin de postul respectiv. |
|
75
|
Ascultare activă
Oferirea unei atenţii complete la ceea ce au de spus alte persoane, investirea timpului necesar pentru a înţelege argumentele prezentate, punerea de întrebări atunci când este necesar, şi capacitatea de a nu-i întrerupe pe ceilalţi în momente nepotrivite. |
|
75
|
Vorbire
Discutarea cu alte persoane pentru a transmite cât mai eficient informaţiile necesare. |
|
75
|
Ştiinţă
Utilizarea regulilor şi metodelor ştiinţifice pentru a rezolva diverse probleme. |
35 aptitudini în total - vezi Ghidul Complet pentru Fișa Postului
Detalii complete în toate modelele Rubinian de fișa postului
| Importanța |
|
|
89
|
Interese investigative
Ocupațiile investigative implică lucrul cu idei și necesită multă gândire. Pot implica cercetarea faptelor și rezolvarea problemelor cu ajutorul rațiunii. |
|
64
|
Interese realiste
Ocupațiile realiste implică în mod frecvent activități practice, precum și rezolvarea unor probleme concrete, având a face de cele mai multe ori cu plante, animale sau obiecte concrete precum lemn, unelte, utilaje. Munca se desfășoară în principal afară și rar este implicată birocrația sau munca în echipă. |
|
58
|
Interese convenționale (factice)
Ocupațiile convenționale implică deseori urmărirea unor seturi de proceduri și rutine. Pot implica lucrul cu date și detalii mai mult decat cu idei. De regulă există o structură ierarhică ce trebuie respectată. |
6 interese ocupaționale în total - vezi Ghidul Complet pentru Fișa Postului
Detalii complete în toate modelele Rubinian de fișa postului
| Importanța |
|
|
72
|
Realizarea
Ocupaţiile care satisfac această valoare a muncii sunt orientate către rezultat şi permit angajaţilor să îşi utilizeze cele mai bune abilităţi şi aptitudini, oferindu-le un sentiment al împlinirii. Nevoile corespondente sunt „Utilizarea abilităţilor” şi „Realizarea”. |
|
67
|
Condiţii de muncă
Ocupaţiile care satisfac această valoare a muncii oferă o siguranţă a locului de muncă şi condiţii de muncă bune. Nevoile corespondente sunt Activitatea, Recompensarea, Independenţa, Siguranţa locului de muncă, Varietatea şi Condiţiile de muncă. |
|
67
|
Relaţionarea
Ocupaţiile care satisfac această valoare a muncii permit angajaţilor ce le ocupă să îi servească pe ceilalţi şi să muncească în echipă într-un mediu necompetitiv, colegial. Nevoile corespondente sunt colegii, valorile morale şi serviciul social. |
|
67
|
Independenţa
Posturile care satisfac această valoare a muncii permit angajaţilor să muncească şi să ia decizii singuri. Nevoile corespondente sunt creativitatea, responsabilitatea şi autonomia. |
6 valori și nevoi atașate muncii în total - vezi Ghidul Complet pentru Fișa Postului
Detalii complete în toate modelele Rubinian de fișa postului
| Importanța |
|
|
90
|
Gândire analitică
Postul necesită analizarea informaţiilor şi utilizarea logicii pentru a rezolva sarcinile şi problemele legate de muncă |
|
88
|
Integritate
Postul necesită a fi onest şi etic |
|
86
|
Atenţie la detalii
Postul necesită atenţie la detalii şi comprehensivitate în finalizarea sarcinilor postului |
|
85
|
Respectarea obligaţiilor
Postul necesită a fi un om pe care ceilalţi se pot baza, serios, şi care îşi respectă obligaţiile |
16 stiluri de muncă în total - vezi Ghidul Complet pentru Fișa Postului
Detalii complete în toate modelele Rubinian de fișa postului
| Importanța |
|
|
86
|
Matematică
Cunoaşterea aritmeticii, algebrei, geometriei, aritmeticii, statisticii, şi aplicării acestora. |
|
86
|
Fizică
Cunoaşterea şi anticiparea principiilor fizice, a legilor, inter-relaţiilor, şi aplicaţiilor pentru a înţelege dinamica fluidelor, a materialelor şi cea atmosferică, a structurilor şi proceselor mecanice, electrice, atomice şi sub-atomice. |
|
85
|
Geografie
Cunoaşterea principiilor şi metodelor pentru descrierea caracteristicilor pământului, mării, maselor de aer, inclusiv a caracteristicilor fizice ale acestora, locaţia, interrelaţiile, şi distribuţia vieţii vegetale, animale şi umane pe glob. |
|
79
|
Calculatoare şi electronică
Cunoştinţe legate de circuite, procesoare, cipuri, echipamente electronice, echipamente hardware şi software de calculator, inclusiv programe şi programare. |
33 tipuri de cunoștințe în total - vezi Ghidul Complet pentru Fișa Postului
Detalii complete în toate modelele Rubinian de fișa postului
Legislatia utilizata
Explicatii
Clasificarea Internationala Standard a Ocupatiilor - ISCO 08 sta la baza structurii COR (Clasificarea Ocupatiilor din Romania), in conformitate cu HG 1352/2010 privind aprobarea structurii Clasificarii ocupatiilor din Romania - nivel grupa de baza, conform Clasificarii internationale standard a ocupatiilor - ISCO 08.
HG 1352/2010 a fost modificata prin HG 1161/2013.
Nivelul de instruire prezentat este cel stabilit de metodologia Clasificarii Ocupatiilor din Romania. Este posibil ca, pentru unele ocupatii, sa existe reglementari speciale care a stabileasca alte nivele de instruire necesare. Grupa majora 1 nu are stabilit un nivel anume, continand ocupatii ce necesita nivele de instruire diferite care uneori sunt stabilite prin alte reglementari.
Cuvinte cheie
cod COR, codul COR actualizat, coduri COR, codurile COR, clasificarea COR